Цитата заняття: “Успіх і щастя пов’язані між собою, але нетотожні поняття. І щоб успіх приніс нам щастя, він не має бути поспіхомБогдан Тихолоз

Метою тренінгу було розкриття глибини розуміння поняття щасливої та успішної людини, допомогти вчителям краще усвідомити особливість зв’язку між щастям та успіхом, сприяти розвитку вміння поєднувати їх у своєму житті.

Завдання заняття  полягало у розвиткові в учителів уміння короткої самопрезентації; сприянні формуванню позитивної самооцінки й усвідомленні унікальності особистості кожної людини; формуванні вміння працювати в команді та розвиткові рефлексивних навичок.

План:

  1. Вступне слово.
  2. Визначення правил роботи в групі.
  3. Мозковий штурм: «Щастя – це…», «Успіх – це…»
  4. Притча (уривок з книги «Алхімік» Пауло Коельо).
  5. Вправа «Фортеця»
  6. Вправа «Успішна людина» за методикою 1х2х4.
  7. Релаксаційна вправа «Водоспад»
  8. Тест «Чи володієте ви позитивним мисленням?»
  9. Перегляд короткометражки «Маска щастя»
  10. Гра на завершення «Австралійський дощ»
  11. Підведення підсумків.

Американський автор і пропагандист позитивної психології Шон Ачор про щастя та успіх:

Щоразу, коли ми досягаємо успіху, у нас з’являються нові цілі. Отримавши хорошу роботу, ми завжди мріємо про кращу, досягнувши певних висот в кар’єрі, ми прагнемо йти далі – це вічна гонитва за щастям, і по факту його ніколи не наздогнати.

Дослідження показує:

25% успіху в кар’єрі залежить від рівня інтелекту;

75% успіху залежить від наявності оптимізму і здатності сприймати стрес, як виклик, а не загрозу.

Шон Ачор, виходячи з результатів своїх досліджень, зробив такі висновки:

  1. Щаслива людина працює на 31% ефективніше за людину в поганому, спокійному чи тривожному настрої;
  2. У щасливих людей продажі вищі на 37%, ніж у невдоволених;
  3. Щасливі лікарі працюють на 19% швидше, ніж стривожені, та їхні діагнози точніші.

У книжці «Алхімік» Пауло Коельо є епізод, яким можна проілюструвати одне з розумінь щастя:

«В одній країні правив цар-мудрець, і всі з’їжджалися до нього за порадою: як стати щасливим. Один юнак теж приїхав за такою порадою. Проте цар, замість того, щоб відкрити хлопцю рецепт щастя, сказав: «Набери в ложку соняшникової олії й обійди з цією ложкою всі палати мого замку, не проливши ані краплі». Коли юнак повернувся, цар спитав: «Чи сподобались тобі картини в моїй галереї? Чи зацікавили тебе книги в бібліотеці? Які в тебе враження від перських килимів, грецьких ваз, дивовижних квітів і водоспадів?» Проте юнак не помітив нічого, бо стежив за своєю ложкою олії. Тоді цар наказав йому знову пройти всюди з ложкою олії і розповісти про все, що захопить його. Юнак знову обійшов замок і був вражений витворами мистецтва і дарами природи, проте він розлив олію. Так ось, щастя — це бачити всю красу навколишнього світу (природи, мистецтва, людської душі) і не забувати про свою «ложку олії».

Гра   «Австралійський дощ»

Чудова вправа для психологічного розвантаження.

Хід вправи. Учасники стають у коло.

Тренер: Зараз по колу ланцюжком ви будете передавати мої рухи. Як тільки вони повернуться до мене, я передам наступні. Стежте уважно!

  • В Австралії піднявся вітер. (Тренер тре долоні).
  • Починає крапати дощ. (Клацання пальцями.)
  • Дощ посилюється. (Плескання долонями по грудях.)
  • Починається справжня злива. (Плескання по стегнах.)
  • А ось град— справжня буря. (Тупіт ногами.)
  • Але що це? Буря стихає. (Плескання по стегнах.)
  • Дощ стихає. (Плескання долонями  по грудях.)
  • Рідкі краплі падають на землю. (Клацання пальцями.)
  • Тихий шелест вітру. (Потирання долонь.)
  • Сонце! (Руки догори.)
Практичний психолог
Попович Оксана Михайлівна