Підготувала Лукачук Руслана Анатоліївна (соціальний педагог)
Епіграф: “Учитель творить людину, як скульптор творить свою статую з безформного шматка мармуру: десь у глибині цієї мертвої брили лежать прекрасні риси, які належить добути, очистити від усього зайвого” В. Сухомлинський
Мета:
- сформувати в молодого вчителя впевненість у правильному виборі професії;
- здійснити корекцію хибних очікувань і типових ілюзій щодо роботи;
- підвищити мотивацію професійної діяльності, відшукати оптимальні моделі поведінки в педагогічному середовищі;
- визначити оптимальну стратегію професійної діяльності;
- активізувати творчий потенціал кожного молодого педагога;
- виробити й розвинути навички використання інтерактивних методик у вчителів-початківців та їхні комунікативні вміння.
ПЛАН
І. Вступна частина
- Мотивація вибору теми тренінгу.
- Прийом «Криголам». Вправа «Самопрезентація».
Мета: підготувати учасників до роботи, створити комфортну атмосферу, сприяти згуртованості групи.
ІІ. Основна частина
- Вправа «Мій перший тиждень». Мета: виявити проблеми, труднощі, які спіткали в перший тиждень роботи. Надання порад щодо розв’язання проблем, труднощів.
- Мозковий штурм «Урок». Прийом «Асоціація». Мета: активізувати учасників до самопізнання й самоаналізу, допомогти в чіткому визначенні своїх відчуттів, мотивувати до пошуку нової інформації.
- Гра «Сонце». Вправа
«Портрет сучасного вчителя».
Мета: створити словесний портрет сучасного вчителя.
III. Заключна частина
- Прислухаймося до народної мудрості.
- Вправа «Повернення до очікувань».
Мета: визначити, наскільки справдилися очікування кожного учасника тренінгу,
3. Вправа «Тепло наших долонь».
Не буває професій неважливих або непотрібних. Але є професії визначальні для всього людства. До них особисто я прилічую вчителів. Шановні вчителі! Батьки довірили вам найцінніший скарб світу — дитину, людину, свою надію, своє майбутнє. Ви навчатимете і виховуватимете кілька поколінь учнів. А це вимагатиме постійної творчості, невтомної роботи думки, величезної душевної щедрості і, найголовніше, любові до дітей.
10 порад молодому вчителю В.Сухомлинського (з книги “Сто порад вчителю”)
1. Ми маємо справу з найскладнішим, неоціненним, найдорожчим, що є в житті – з людиною. Місія школи – боротися за людину.
2. Об’єкт нашої праці – найтонші сфери духовного життя особистості, яка формується, – розум, почуття , воля, переконаність, самосвідомість.
3. Виховувати людину – це передусім знайти її душу, бачити та відчувати її індивідуальний світ.
4. Немає в дитини нічого такого, що вимагало б від педагога жорсткості. Не давайте прорости в своїй душі насінню зневіри в людину, підозрілості.
5. Немає якихось єдиних для всіх школярів передумов успіхів у навчанні.
6. Успіх у навчанні – це стежка, що веде до того куточка дитячого серця, в якому горить вогник бажання бути гарним.
7. Слово – могутній борець за людську душу. Створюйте інтелектуальний фонд для запам’ятовування, заучування, збереження в пам’яті програмного матеріалу.
8. Спонукайте учнів до читання – найважливішого рятівного засобу для успішного читання. Ніяке захоплення не принесе користі, якщо воно не зачіпає думки, душі, серця.
9. Доброзичливість, розумна доброта – ось що має бути атмосферою життя дитячого колективу, головним тонусом відносин взаємовідносин педагога і дітей.
10.Уміння володіти собою, тримати себе в руках – одне з найбільш необхідних умінь, від якого залежить і успіх діяльності педагога, і його здоров‘я.
ПРИТЧА
Коли народився новий учитель, до його колиски спустилися три феї.
І сказала перша фея: «Ти будеш вічно молодий, бо поруч з тобою завжди будуть діти»
І сказала друга фея: «Ти будеш, гарна думками і душею, тому що немає шляхетнішого покликання дарувати своє серце дітям»
І сказала третя фея: «Ти будеш, безсмертний, тому що ти продовжиш своє життя у своїх учнях»
Але тут до колиски спустилася четверта фея, зла, і похмурим голосом прокричала: Але ти вічно будеш перевіряти зошити, робочий день твій буде 8 годин до обіду і 8 годин після, всі думки твої будуть в школі і тільки про школу і ніколи ти не заспокоїшся. Так що, вибирай, доки не пізно!
Вчитель: «Пізно, ця фея завжди з’являється занадто пізно, і ті вчителі, які вирішили пов’язати своє життя зі школою, з дітьми, ніколи не змінять цієї прекрасної професії»