Учнівське врядування

Сьогодні виникла соціальна потреба у формуванні такої особистості, яка могла б самостійно вирішувати як щоденні, так і масштабні громадські завдання. Тому управлінську науку – наша молодь вивчає на практиці: бере участь у самоврядуванні. Протягом трьох років в школі існує учнівське врядування. Мета його є виховання в учнів активної життєвої позиції через участь в організації навчально-виховного процесу і створення учнівської «гілки влади» школи. Самоврядування забезпечує участь учнів у різноманітній та різноплановій роботі, залучає їх до управління справами колективу, допомагає їм зрозуміти свої права та обов’язки, формує в них почуття керівника.

Учнівське самоврядування в школі є педагогічно доцільним способом організації учнівського колективу, що забезпечує комплексний виховний вплив на учнів шляхом їх залучення до усвідомленої і систематичної участі у вирішенні важливих питань життя груп та школи.
Головним принципом у проектуванні даної організації стала активність самих учнів через надання їм можливостей вибору шляхів моральної і мовленнєвої поведінки, створення таких умов, в яких особистість має можливість самостійно розмірковувати про найрізноманітніші життєві проблеми та розв’язувати їх, організацію процесу самопізнання та самореалізації особистості.Цінність організації учнівського самоврядування в школі полягає в тому, що учні глибоко і всебічно проникають у сутність своїх прав і обов’язків.Діяльність учнів-творча. Творчість передбачає створення нового, оригінального. Учні самі вирішують доцільність проведення того чи іншого заходів.

Велику роль в роботі учнівського самоврядування відіграє методична допомога з боку педагогічного колективу . Який у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України „Про освіту”, „ Про загальну середню освіту”, „Про охорону дитинства” іншими законодавчими актами України, рішеннями місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування та власним Cтутом.
Учнівське самоврядування організовує зв’язок з національною історією, культурою, традиціями українського народу.

Органи учнівського самоврядування сприяють проведенню державних та традиційних свят в навчальному закладі. Так, стало традицією, з нагоди свята працівників освіти проведення Дня самоврядування, під час якого учні відчувають свою значущість, вчаться наполегливості в реалізації своїх планів. Школярі заздалегідь готуються до цього дня. Спільно з викладачами вони готують конспекти уроків, наочний матеріал, обирають форму проведення уроку. Новостворена адміністрація стежить за дотриманням порядку, оцінює навчальний процес. В школі проводяться тижні, декади «Моя професія краща», проводяться конкурси професійної майстерності «Кращий за професією», предметні тижні.
Органи учнівського самоврядування приділяють увагу підвищенню правової культури учнів та профілактиці правопорушень. Так в школі працює правовий лекторій, де розглядаються питання «Право і справедливість», «Твої права – школяр», «Закон і ми». Комісія з дисципліни та порядку систематично оновлює стенд «Знаємо та реалізовуємо свої права», приймає участь в роботі ради профілактики тощо.

Немалу роль учнівське врядування відіграє в спортивному житті школи та пропагуванні здорового способу життя. Протягом року спортивна комісія неодноразово організовувала змагання з різних видів спорту, проводила рейди під девізом «Ні палінню!» та дні здоров’я.

Комісія «Дозвілля» привчає учнів до змістовного проведення вільного часу, організовує різноманітні заходи на високому рівні , проводить свята,екскурсії, конкурси та розважальні програми.

Рада учнівського самоврядування дбає про профорієнтаційну роботу, організовують екскурсію по школах де розповідають про навчальний заклад та перспективи своєї професії. Учнівське самоврядування дозволяє учням формувати такі соціальні якості людини, як толерантність, повага до власної та чужої праці, здатність до самоаналізу та самовиховання.Узагальнюючи сказане, зазначимо, правильно організоване учнівське врядування містить потужний виховний потенціал, розвиває лідерські якості, захищає від негативних впливів соціального середовища, виховує активних громадян держави.