Методичне об’єднання вчителів природничо-матетматичних дисциплін працювало над проблемним питанням: «Активізація пізнавальної діяльності учнів, розвиток їх творчих здібностей шляхом запровадження інноваційних технологій». За звітний період було проведено 5 засідань методичного об’єднання, на яких вчителі підвищували свій методичний рівень, вивчали інструктивно-методичні матеріали, проводили творчі звіти, відвідували відкриті уроки. Урок – захист проектів на тему: «Теплові явища» (8 клас), проведений Лембак В. П., був високо оцінений колегами школи. Учні продемонстрували вміння складати на відповідному рівні проекти, проводити велику пошукову та дослідницьку роботу.
У цьому навчальному році у школі успішно пройшов районний семінар вчителів біології. На високому рівні були проведені уроки:
у 8 класі урок-підсумок на тему: «Ендокринні залози організму людини. Профілактика захворювань ендокринної системи» (Клевець Л. П.);
у 10 класі комбінований урок на тему: «Запліднення» (Штефанюк Н. І.).
Плідно і творчо вчителі провели методичний день у січні, на якому було заслухано творчий звіт учителів: біології Штефанюк Н. І., географії Дряшкаба О. О. Обговорено шляхи запровадження та використання на уроках інноваційних технологій, застосування інтерактивних методів навчання для активізації пізнавальної діяльності та розвитку творчих здібностей школярів.
Учителі МО природничо-математичних дисциплін працюють творчо, застосовують на уроках ІКТ, різні методи і форми інтерактивного навчання, підвищують свій фаховий і методичний рівень. Досить активною була участь учнів у предметних конкурсах Геліантус, Левеня та Колосок.
Вчителі методоб’єднання плекають і виховують ерудованих і творчих учнів. Наші вихованці завжди є призерами та переможцями районних олімпіад з математики, фізики, географії, біології, хімії. А учень 10 класу Тучков Михайло відстоював честь області на республіканській олімпіаді з географії, де показав хороший результат.
Методичні оперативки
№
п.п. |
Термін
проведення |
Тематика |
1 | серпень | Методичні рекомендації щодо організації МО вчителів природничо-математичного циклу в Великобичківській ЗОШ І-ІІІ ст.№2 |
2 | вересень | Опрацювання методичних рекомендацій щодо викладання природничо-математичних дисциплін у 7 класах |
3 | жовтень | Організація та проведення І туру Всеукраїнських олімпіад з предметів природничо – математичного циклу |
4 | листопад | Готовність вчителів-предметників до використання ІКТ при проведенні уроків |
5 | грудень | Аналіз роботи з обдарованими дітьми |
6 | січень | З досвіду проведення міжпредметних уроків |
7 | лютий | Гра як спосіб підвищення інтересу знань до вивчення предметів |
8 | березень | Аналіз,самооцінка та корекція власної діяльності вчителя як результат підвищення кваліфікації |
9 | квітень | Огляд сторінок фахових журналів, газет та Інтернет-ресурсів |
10 | травень | Проблеми самоосвіти вчителів |
Вивчення, узагальнення та поширення передового досвіду
№
п/п |
Зміст роботи | Термін
виконання |
Відповідальні |
1 | Системне ознайомлення з новинками психолого-педагогічної методичної літератури | Протягом року | ЗДНВР, члени МО |
2 | Протягом 2017-2018 навчального року вивчати елементи перспективного педагогічного досвіду наступних вчителів: Крегул С.І.(вчитель природознавства), Юранюк Н.М. (вчитель маттематики) | Протягом року | ЗДНВР, члени МО |
3 | Надавати рекомендації вчителям-предметникам природничо-математичних дисциплін щодо впровадження інноваційних технологій на своїх уроках | Протягом року | ЗДНВР |
4 | Брати участь у роботі семінарів-практикумів | Протягом року | Голова МО, члени МО |
Склад методичного об’єднання
Методоб’єднання налічує 12 вчителів
Удосконалення педагогічної майстерності вчителів:
(визначення методичної теми МО та тем із самоосвіти)
№ | ПІБ вчителя | Тема самоосвіти | Форма узагальнення | Прим. |
1 | Поптанич Володимир
Йосипович |
Ліквідація прогалин знань учнів шляхом щільного опитування, проведення усних та письмових тематичних атестацій та консультацій | Виступи, презентації, доповіді | |
2 | Шишвак Галина
Методіївна |
Організація самостійної навчально-пізнавальної діяльності на уроках хімії | Презентації, виступи | |
3 | Попович Марія
Миколаївна |
Розвиток творчих здібностей учнів шляхом запровадження інтерактивних методів навчання | Виступи | |
4 | Юранюк Надія
Миколаївна |
Розвиток вміння аналізувати, систематизувати, застосовувати теоретичні відомості до розв’язування вправ і задач на уроках математики | Виступи, доповіді | |
5 | Штефанюк Наталія Іванівна | Використання інноваційних технологій та ІКТ на уроках біології | Презентації, виступи | |
6 | Дряшкаба Олексій
Олексійович |
Робота над формуванням вмінь і навичок учнів на уроках географії шляхом впровадження інноваційних технологій | Виступи | |
7 | Лембак Віталія
Паньківна |
Розробка форм та методів навчання фізики, що відповідають стратегії Нової школи | Презентації | |
8 | Ватрала Ольга Миколаївна | Використання інтерактивних технологій навчання на уроках хімії | Презентації, доповіді | |
9 | Андрусевич Ірина Олександрівна | Розвиок творчої особистості на уроках інформатики | Презентації | |
10 | Горінецький Павло Омелянович | Використання ІКТ на уроках інформатики | Презентації | |
11 | Волощук Галина Петрівна | Активізація пізнавальної діяльності учнів на уроках біології | Реферати | |
12 | Крегул Світлана Іванівна | Застосування ігрових технологій на уроках природознавства | Презентації | |
13 | Зеленко Лідія Рудольфівна | Використання логічних задач на уроках математики | Виступи | |
14 | Волощук Марина Йосипівна | Робота над формуванням вмінь і навичок учнів на уроках математики шляхом впровадження інноваційних технологій | Презентації | Відпустка по догляду |
15 | Клевець Лариса Павлівна | Виховання екологічної культури та здорового способу життя школярів | Презентації | Відпустка по догляду |
Тематика засідань методоб’єднання
Проблемне питання: Активізація пізнавальної діяльності учнів, розвиток їх творчих здібностей шляхом впровадження інтерактивних форм
№п/п | Зміст роботи | Відповідальний |
І засідання (серпень ) | ||
1 | Затвердження плану роботи на 2017-2018 н.р. та календарних планів. | Шишвак Г.М. |
2 | Опрацювання інструктивно-методичних матеріалів. | Шишвак Г.М. |
3 | Розподіл доручень між членами методоб’єднання. | Ватрала О. М. |
ІІ засідання (жовтень) | ||
1 | Урок узагальтнення та застосування отриманих знань матеріалу на тему: «Трикутники» | Юранюк Н.М. |
2 | Затвердження матеріалів шкільних предметних олімпіад | Члени методоб’єднання |
ІІІ засідання (листопад) | ||
1 | З досвіду впровадження активних форм роботи на уроках природничо – математичних дисциплін. | Члени методоб’єднання |
ІV засідання (січень) | ||
1 | Творчий звіт на тему:«Застосування інтерактивних форм та методів на уроках природничо-математичних дисциплін.» | Члени методоб’єднання |
2 | З досвіду активізації пізнавальної діяльності учнів, розвитку їх творчих здібностей шляхом запровадження інтерактивних форм на уроках природничо-математичних дисциплін | Члени методоб’єднання |
V засідання (березень) | ||
1 | Майстер-клас на тему: «Застосування інтерактивних технологій на уроках природничо-математичного циклу» | Крегул С.І.
Дряшкаба О.О. |
2 | Дискусія на тему: «Комп’ютерна грамотність – необхідна норма сучасного життя» | Члени методоб’єднання |
VІ засідання (травень) | ||
2 | Підсумок роботи методоб’єднання за навчальний рік та діагностика роботи на наступний навчальний рік. | Шишвак Г. М.
Ватрала О. М. |
Робота з учителями
1 | Систематичне проведення бесід з учителями з питань планування та ведення шкільної документації. | Вересень, протягом року | Шишвак Г. М.,
Попович М. М. |
2 | Рекомендації по впровадженню сучасних досягнень педагогічної науки та методик проведення різноманітних інноваційних уроків. | Протягом року | Попович М. М.,
Лембак В. П., Дряшкаба О. О., |
3 | Надання методичної допомоги молодим вчителям | Протягом року | Попович М. М., Шишвак Г. М. |
4 | Систематично проводити заняття школи молодого вчителя | Протягом року | Шишвак Г. М., Попович М. М.,
Лембак В. П., Дряшкаба О. О., |
Організація позакласної роботи
- Конкурс «Геліантус»;
- Конкурс з математики «Кенгуру»;
- Конкурс «Колосок»;
- Екологічні акції по збереженню довкілля;
- Гурток «Лісознавство з основами лісництва»;
- Конкурс з інформатики «Бобер»